24.12.2006

Cyber Oslofjord tri camp - julen 2006

"Så blev det da jul som det gjør hvert år,
og julefest holdtes i hver en gård
så langt som den hellige kristenhet når.

Og ribbe og surkål og øl og dram
man åt og drakk for å ære ham
som fødtes i armod og døde i skam."

Liten snutt fra "Fred på Jord" av Rudolf Nilsen

Jula har sine sider og opptil flere er positive, selv om jeg ikke regner det opprinnelige budskapet til den siden av regnskapet. Jeg kan svelge det årlige hjernevaskingsprogrammet fordi unga rett og slett synes jul er stas, og unger som koser seg er verdt litt kameler på tvers. Men det er alltid en fare for å få kamel, dram og fettet litt skrått i halsen hvis tankene går til ekstreme uretferdigheter som produseres og reproduseres hvert eneste sekund, samtidig som overfloden renner ut og i henda våre. Det er ikke hver dag jeg tenker på slikt, men jeg gjør det hver jul. Men gjøre noe? Det skulle være likt seg, ord kommer lettere enn handling til meg også selvsagt!

Så i steden for å gjøre det minste slag for andre, så fører jeg min helt private kamp mot julefettets seierssikre grep om kroppen. Og da snakker vi om min deltagelse i Cyber-treningsleieren til Oslofjord triatlon.

Og til nå ser det slik ut:

Fredag: På morgenen svømte jeg i Kongstenhallen 38 minutter/1500 meter.
Lørdag: Løp 71 minutter rundt omkring i Gressvikland. 11 km
Søndag: Syklet terrengsykkel i 131 min/40 km

Men ennå er det lenge igjen til 1.januar som er siste dag av vår triatlon-"the Gathering", og jeg frykter at jeg på langt nær klarer å trene hver dag.

Vi får se.

Ingen kommentarer: