16.12.2006

Året går mot slutten

Det er litt for tidlig med årskavalkade, litt tidlig å legge seg og det er alt for tidlig å sette sykkelen permanent på rulle. Sykkelen som har vært uten styre og stell siden IronDuck. Bilder vil komme og bilder vil henrulle av Guru med nytt Oval tempostyre. Styret er kjøpt hos Porsgrunn sykkel, men på grunn av en viss fysisk avstand mellom Fredrikstad og Porsgrunn så er det Din Sykkel i Fredrikstad som har skrudd styret.

Det tok litt tid å få det riktig, og siden den totale prisen for meg ble 600 kr inkl materialer, så har vel ikke det vært det mest innbringende prosjektet Stig og Oddbjørn har tatt på seg. Men det var ikke deres skyld at det tok tid. Giret har ikke vært montert riktig tidligere og et søk på Slowtwitch viste både at feilmontering er vanlig og at det finnes en løsning. Utstyrt med arbeidstegning og små grå ble sykkelen helt frisk. Så det er på sin plass med en kjempestor takk til Din Sykkel i Fredrikstad, som nå er sertifisert Campagnolobar-endjusteringsverksted.

Det er ikke tid til å takke "service"-avdelingen til Dell her og nå, men jeg skal nok komme tilbake til dem også. Er det ikke en konkurranse som går nå om årets møkkafirma? Dell vil for alltid få min stemme og aldri mer mine penger. Dell = Dårlig PC og helt fantastisk råtten "service" (jeg bruker selvsagt uttrykket "service" i videste betydning). Finnes det firmaer som har gode datamaskiner og god service? Ring meg, jeg er i markedet!

Så jeg har altså en svært syk Dell og usammenhengende kommunikasjon med "service"-avdelingen hos det møkkafirmaet. Men jeg har en helt frisk sykkel som ble testet og innstilt 70 minutter på rulle i går. I dag var det 5 grader, lite vind, lav vintersol og nesten helt tørr asfalt. 60 km og 2t15min med nesten ren nytelse.

Jeg hadde glemt følelsen av tynne hjul som ruller over asfalt, glemt hvordan det er å sitte nesten perfekt på en Guru Trilite, glemt den nydelige gråfargen på tørr asfalt, glemt den fantastiske vibrasjonen i en rullende sykkel. Glemt at det å sykle ute ikke bare er trening, men kan være det gode livet. Livet er godt når jeg drar frisk luft ned i lunger som jobber, livet er godt når beina går rundt i fine sirkler og livet er godt når tankene får mange fine retninger av fart, sol, vind og lukter. Rett og slett.

Fin veg. Snill veg. Varm veg. Myk veg.

Jeg kommer tilbake, i morgen hvis jeg kan og www.met.no vil det slik.

Ingen kommentarer: