14.12.2006

Josef, kjære Josef min



OK da, selv sertifiserte hedningefedre blir litt fuktige i øyekroken når 5-åringen sitter og synger med ren og klar stemme forran 400 andre mødre, fedre, besteforeldre, tanter, onkler og naboer.

Dagen startet jo ikke nødvendigvis optimalt. Vi er noen i Fredrikstadområdet som er forkjøla. Jeg er. Og på morgenen den store dagen våknet Åse med et hest barnestjernehyl: "Jeg er forkjøla, sår i halsen, kan ikke synge, neineineinei". De av oss som har sett filmer og bilder av stjerner som knuser hotellrom vet hva som er det neste.

Men det bedret seg ut over dagen og på kvelden var ikke jeg i tvil om hvem som var den store stjerna. Selv om vi et lite øyeblikk var redd for at Maria skulle kaste opp i krybben, fordi hun fikk snørr i halsen.

Og så samlet barnehagen også i år inn en strøm av 100- og 200-lapper fra publikum, penger som skal gå til "fattigdomsprosjektet" i Fredrikstad. Veldig passende i denne måneden som er tung for mange.

Tre ganger tre hurra alle aktive barnehageansatte! Det finnes ingen yrkesgruppe som imponerer meg mer!

Ingen kommentarer: