29.06.2006

Team Oslofjord triatlon junior i trening!

Kort rapport fra Åle. Jentene er så gira. De har snakket om at de skal reise til Triatlon (det er det de mener Stavern heter) i mange måneder. Og nå er snart dagen der. Det er litt skummelt. Det er litt prestasjonsangst. Litt sommerfugler. Litt utstyrsprat til frokosten. Litt snakk om det er noen som er yngre som skal være med. Om Adeleid skal være følge i år også. 4 og 8 år og småtriatleter. Det ble de i fjor .

Helene sa i dag at hun skulle løpe til SFO, men rettet det snart til at hun i hvert fall ikke skal svømme. Tenker vi sykler. Åse løper rundt og rundt på plenen som en liten møll. Hun trener, men med fare for å bli benevnt "surpomp" igjen så vil jeg hevde de løpesløyfene ligner mer på ei "Multisportløype".

Triatlonpappan virrer også rundt og rundt, men det er fordi han tror at han skal ha en følelse av kontroll før han drar. Utopi. Blir å kaste alt mulig rart i bilen og håpe på det beste. Kan bli en artig konkurranse for både meg og andre hvis jeg tar feil esker:

"Du får utdelt en bok. Denne skal være bak under syklingen og forran på løpingen. Den kan enkelt festes med en buksestrikk og sikkerhetsnåler. Det er ikke lov å brette boken".

Før Åse sovnet i kveld, hun sover mer enn både Goldi og Trond, og det helt uten å ha fått beskjed om det fra Arild T, sa hun: "Pappa, har dere satt støttehjul på sykkelen?" Ja "Fint, da kan jeg sykle". Og så sovnet hun. It's all about the bike!

Det tror jeg at jeg skal gjøre også. Ikke ha støttehjul på sykkelen, men sove. Ikke for det, i dag kunne jeg trengt det, men det får bli en annen historie.

Sov godt små og store triatleter. Snart er det triatlonmorro!

Ingen kommentarer: