02.03.2009

Base 1 uke 1

Da var uke 1 i Base 1 over. Denne uka som av mange i Norge mest av alt er kjent som uke 9. Dette var en uke som forløp, forsvømte og forspant seg slik.

Mandag: Spinning på Friskis og Svettis, 1t05min. Sone 2. Alt for mye stående tråkk.
Tirsdag: Svømming, 50 min
Onsdag: Løping til og fra jobben 53 min, 9 km
Torsdag: Løping til og fra jobben 47 min, 8 km. Hardt og raskt fra jobben.
Fredag: Løping 1 time, 9 km. Rolig.
Lørdag: Spinning med Gale-Tim, 2t08min. Sone 1 og Sone 2.
Søndag: Svømming 1t05 min
Sykle rulle, 1t01min, 3 ganger 40 sek, 3 ganger 30 sek og 3 ganger 20 sek hvert 5. minutt.
Jeg har vært innom temaet noen ganger tidligere og jeg skal spare fullversjonen av utblåsningen til en annen gang, men hva er det spinninginstruktører driver med? Hva er det med disse ulike posisjonene på spinningsykkelen når vi står? Posisjon 1, 2 og 3? Høres nesten ut som om det er hentet fra en litt ”shady” instruksjonsbok fra 70-tallet om noe heeeelt annet. En slik en med tegninger. Der mennene stort sett har skjegg. Og lite annet. Men altså. Jeg retter meg jo ikke akkurat etter slikt tøys. Jeg gjør som jeg selv vil, men uten å provosere. Tror jeg.

Apropos provosere. Jeg så Northug på TV akkurat nå. Sett litt på skrå på en flat skjerm så han ut som Mysil Bergsprekken. En Mysil som nok trener litt mer enn 8 timer i uka.

Det var en gang jeg trodde jeg ikke hadde tid til å trene mer enn 3-4 timer i uka. Uke 1 i base 1 klarte jeg nesten 9 timer selv om det var en mer enn vanlig hektisk uke. En uke spekket med foredrag i direktorat, årsmøtet i Oslofjord triatlon (Norges største og beste triatlonklubb) og reise til Göteborg for ny runde med registerbasert epidemiologi. Slike uker blir treningsuker som absolutt ikke er hentet fra treningsprogram, bok eller bibel.

Men jeg sneiet innom det jeg bør drive med nå, jeg havnet på 91 kg igjen. Og ikke minst ble gjenvalgt som leder for Oslofjord triatlon.

Så jeg dømmer den første uka som skivetreff om ikke helt og fullstendig innertier.

Ingen kommentarer: