04.03.2009

Diettråd

Jeg er tre dager ut i denne vårens siste Göteborgopphold. Og jeg er tre løpedager ut i denne treningsuke nummer 2 i Base 1-perioden og sitter nå på mitt studentkammer og hører første sang på Mutter. Sangen heter ”Mein Herz Brent” og gruppen heter Rammstein.

Rammstein er selvsagt grenseløst populære og skulle du virkelig ønske å gå over grenser så er det ingen grunn til å lete videre, for dette er omtalt som "musikk som er perfekt å invadere Polen til". En annen skrev at musikken vil kunne resultere i at bøndene ville rømme innendørs og bolte dørene.

Til tross for at Poleninvasjon og bondeskremming har stor underholdningsverdi, så er det jo slett ikke alltid man er i form eller har lyst. Men dette er flerbruksmusikk. På slike relativt tiltaksløse dager er dette svært velegnet å løpe 4x4-intervall til. Det gjorde jeg i går. 10 minutter oppvarming. 4 minutter hardt. 3 minutter jogg. 4 minutter hardt. 3 minutter jogg. 4 mi….. ja du skjønner drillen.

Med tunge bein løp jeg en mellomlangtur i dag. Jeg var veldig stiv i beina. Spenst var fraværende og jeg var uten Rammstein og det gikk trått til tross for at vårsolen traff Nya Varvet. En annen ting som traff meg var matlysten. Også i dag traff den meg og her kommer dagens diettråd: ikke spis for mye og ikke stapp i deg for mye søtt!

For de som trenger eksempler for å skjønne hva som er for mye, så kan dette i løpet av en dag være et godt eksempel:

Frokost: 3 skiver brød.
Klokken 10: Rundstykke med ost
Sen lunch: Stekt makrell med spinat og to kokte poteter.
Løp klokken 1700-1820
Middag klokken 1910: En micromat fra Findus.
Kveldsmat: 6 kokosboller og en ”damsugare” fra Delicato.
Drikke i løpet av dagen: vann og to glass cola.

”Du bist, was du isst” synger de på Mein Teil. Og jeg, jeg er litt kvalm nå kjenner jeg.

Det kan du også bli helt uten seks kokosboller. Det blir du hvis du sjekker opp hva de søte små teutonere synger om på den sangen. Mitt råd er å la det ligge og leve lykkelig i troen på at de hadde tatt sommerjobb som Tysklands syngende svar på Ingrid Espelid Hovig. Lurer på hva persilledusk er på tysk?

Hva morgendagen bringer? Registerbasert epidemiologi er 100% sikkert. Av trening får det bli …. løping igjen. Egentlig har jeg tenkt å løpe terskelintervall. Men hvis beina er som i dag hjelper det ikke en gang å manne meg opp på ”Links 2 3 4” og Snickers.

Da får jeg invadere Polen i stedet. På tom mage.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du er morsom og skriver godt. Og det er helt sant at Rammstein og Mutter er rått. Jeg vil se nesten doping. Iallfall var min puls 5 slag lavere enn normalt på mølla i går og da var det Mutter skiva på I-poden. :)