05.03.2009

Blod – jeg lever!

Det finnes vanskelige oppgaver og og det finnes lette. Det finnes ting som går av seg selv og det finnes ting som krever omtanke og kløkt.

Å bruke ostehøvel er en slik enkel oppgave. Det er nesten på linje med å gå eller løpe og vesentlig lettere enn å svømme. Det er noe jeg, som relativt god nordmann, har gjort tusenvis av ganger. Det krever ikke tankekraft og det krever ikke konsentrasjon. Fint for en nordmann. Det har i hvert fall ikke gjort det opp til nå.

Her i Göteborg er jeg satt opp med en slik ostehøvel som i tillegg til den vanlige ostehøvelinnretningen har en halvskarp og riflet venstrekant. Slik at da jeg i nyvåknet tilstand holdt osten med den ene hånden og ostehøvlet osten med den andre - så kjente jeg plutselig at jeg levde og kunne se piplende røde bevis på at det renner blod i mine årer også.

Blod – jeg lever!

Ingen kommentarer: