27.03.2009

Kan bli bedre





Da jeg gikk på barneskolen fikk vi grå karakterkort. Dette var en gang i sen steinalder. I tidlig steinalder fikk dårlige elever en klubbe i hodet og de flinke elevene fikk et kjøttbein. Vi fikk karakterkort med karakterene "Tilfredsstillende" og "Kan bli bedre".

Og så fikk vi ordenskarakterer. Disse små setningene var selve essensen av vår gjøren og laden det året.

Det ene året fikk jeg ”Bent er en snill og grei gutt, men han kan være litt snakkesalig”.

Det neste året fikk jeg ”Bent er en snill og grei gutt, men han snakker litt mye i timen”.

Det siste året før ungdomskolen og overgang til ny listeførende enhet fikk jeg:
”Bent er stort sett en snill og grei gutt, men han har munndiaré!”

Veldig godt å se at jeg utviklet meg i disse viktige årene. Og at læreren ”så meg”. Det er jo så viktig må vite.

Jeg har sett sentrum i Fredrikstad og føler veldig for å dele ut karakter til føret i dag. Det er selvsagt Fredrikstadløpet dette dreier seg om. Fremkommelighet og feste for løpesko. Selv om sentrumsgatene helt klart er løpbare så er de ikke egentlig tilfredsstillende.

Karakteren for sentrum i dag må bli ”Kan bli bedre”. Og det beste er at med gjeldende værmelding så vil det bli det. Fredrikstadløpet på søndag kommer til å bli helt knall!

Ingen kommentarer: