26.03.2009

Base 1 uke 4 - en snodig uke

På grunn av Fredrikstadløpet skulle jeg trene mer i denne uken som egentlig var en hvileuke. Og trene lettere i uke 1 av Base 2.

På tirsdag ble det klart at jeg skulle inn på sykehuset på fredag og i den forbindelse faste fra torsdags morgen. Det forandret jo mange planer og rotet voldsomt til treningsuka. Men jeg klager selvsagt ikke, for dette var fantastisk bra behandling av både fastlege og lege på sykehuset.

Dette ble treningsuka:

Base 1 uke 4

mandag: Sykling rulle, 1t04, colting styrketråkk
tirsdag: Løp til jobb, 4,5km/25min, sone 3/4
Løpe fra jobb, 4km/21min sone 3/4
Sykle lett på rulle 45 min, sone 1
Onsdag: Svømme 1 time
Torsdag: (Fastedag) Sykle lett på rulle 50 min
Fredag: (Fastedag + sykehus)
Lørdag: Løp 1t19min/13km, negativ splitt, sone 2 og opp i 3 mot slutten
Søndag: Sykling rulle, 2 timer, Langtur sone 1

Totalt 7t45min


Styrketråkk, hardløp til og fra jobb, svømming, mellomlang løpetur med negativ splitt og langtur på rulle var som planlagt. Med tanke på torsdag og fredags prøvelser er jeg fornøyd.

Jeg holder på planen og reduserer treningsmengden Fredrikstadløpetuka. Styrketråkk, to harde svømminger, hardløp til og fra jobb, enbent tråkk/spinn up og lett løp på lørdag er planen. Så får jeg se hva viljen kan få meg til å prestere i gatene i Fredrikstad.

Det blir sikkert ikke rare greiene.

Ingen kommentarer: