17.03.2009

Base 1 uke 3 – nok en uke som tok slutt

Da er jeg ferdig med enda en utfordrende uke. Og fordi jeg elsker slikt så gjorde jeg den litt ekstra utfordrende med en dobbeltmarinert jobbfest. Noe som ga en interessant sykkelopplevelse i snøslaps på lørdag.

Fortsatt er det ikke kroppen som er begrensningen og gjør at jeg havner litt på sørsiden av planlagte timer. ”Jeg har ikke mer tilgjengelig tid” sier jeg. Innerst inne vet jeg vel at dette er ubegrunnet sutring. Andre ”mosjonister” i jobb klarer jo å trene det dobbelte i løpet av en uke, så hva gjør meg så voldsomt tidsklemt?

Jaja, mine små timer og minutter ble slik:

Mandag: fri

Tirsdag: 1. økt: Løp til jobb, 24 min/4km - sone 3

2. økt: Løp fra jobb, 21min/4km - sone 3

3. økt: Svømming 1 time

Onsdag: Sykling rulle, 1t10 min, 3 ganger 10 min terskelintervall

Torsdag: Sykling rulle, 1t30min, Sone 1

Fredag: Svømming 1 time

Lørdag: Sykling mtb på vei og slapsesti, 2t04min/33km, sone 1 og 2

Søndag: 1. økt: Løp 1 time/10km. Rolig ut, raskere tilbake, sone 2 og 3

2. økt: Svømming 1t30min, teknikktrening med Ole Richard

3. økt: Sykling rulle 45 min, enbent tråkk 70 rpm, sone 1

Totalt: 10t44min


Mandag er en deilig dag å ha som fridag. Ofte er det mye trening i helga og en liten dag for restitusjon, refleksjon og sjokoladespising er en god ting. Men det gjør resten av uka svært lite fleksibel. Det gjør automatisk alle de andre dagene til treningsdager. Og gjerne blir de dobbeløkt- og trippeløktdager. Det er ikke så bra. Så nå er det tilbake til å ha fredag som planlagt treningsfri dag.

Til tross for en time eller to for lite trening så fikk jeg fikk svømt og syklet passe mye og det var stort sett de riktige øktene. Løpingen ble skadelidende, men etter å hatt løpetid i Göteborg var det strengt tatt ok å hvile løpelegger og lår.

Nå skal jeg etter skjema ha en liten hvileuke, men jeg justerer planen litt. Om en og en halv uke er det nemmelig Fredrikstadløpet og jeg vil ha litt medgjørlige bein der. Derfor trener jeg ekstra denne uke og tar det heller litt med ro uka før årets første konkurranse.

Tror det er en helt akseptabel plan. Jeg har i hvert fall akseptert den uten innvendinger.

Ingen kommentarer: